Missie

Onze missie is om onderwijs te bieden aan leerlingen die extra aandacht nodig hebben. We doen dit vanuit een christelijke levensvisie. We willen plaats bieden aan leerlingen die binnen het regulier onderwijs onvoldoende toekomen aan leren. De meerwaarde is dat er naast een sterk pedagogisch klimaat op maat, gewerkt kan worden aan de cognitieve ontwikkeling. Binnen ons onderwijs richten we ons op die leerlingen die meer leertijd, meer stimulans en een passend pedagogisch klimaat nodig hebben.

Visie

C.S.B.O. Bergkristal is een school voor speciaal basisonderwijs en ligt in Rotterdam Noord. De meeste van onze leerlingen komen uit de buurt van de school, enkelen moeten verder reizen. Onze visie is gebaseerd op twee belangrijke pijlers: welbevinden en betrokkenheid. Wanneer leerlingen zich goed voelen, veilig weten en betrokken zijn, komt dat het leren ten goede. We geven hier vorm aan door werkvormen uit het ervaringsgericht onderwijs in te zetten. We vinden het proces minstens zo belangrijk als het eindresultaat.

Het middelpunt van de school is de huiskamer. Deze ruimte is permanent bemand en biedt ruimte aan leerlingen die even tot rust moeten komen, iets willen uitpraten of in stilte willen werken.

Verder geven we veel aandacht aan praktische vakken zoals techniek en koken, hiervoor hebben we een goed uitgeruste keuken in “Het Glazen Huis” ter beschikking.